tiistai 2. maaliskuuta 2010

Käden taitoja ja vähän muutakin

Tähän blogimaailmaan hiljalleen tutustuessa, olen monet kerrat ihastellut niitä kädentaitoja joihin olen näillä sivuilla törmännyt. Löytyy kyllä niin taitavia harrastajia monelta alalta ja nuoria ihmisiä vielä. Jossain vaiheessahan tuntui siltä että  katoavat kokonaan. Hienoa että harrastus on elpynyt uudelleen.
Haluan tässä nyt muutamalla kuvalla esitellä mestarin, eli vanhan tätini minulle lahjaksi antamia käsitöitä. Tuo kaunis sinikukkainen liina on uusi, sain sen joululahjaksi. Tätini on tehnyt sen viime talvena pikkuhiljaa aina vointinsa mukaan 86-vuotiaana. Toisen esillä olevan olen saanut jo aiemmin. Ne esineet jotka on tuossa liinan päällä ovat 1800-luvulta. Nyt hän ei jaksa enää tehdä muuta kuin kortteja joskus. Hienoja nekin ovat. Koska Hilkka-täti on myös sotaveteraani, linkitän tähän hänen lempilaulunsa. Vielä  tammikuussa hän sitä syntymäpäivänään lauloi.

2 kommenttia:

  1. Nuo Hilkan tekemät liinat ovat oikeita taidonnäytteitä! Ja miten taitavia ovat kortitkin, kauniita. Minäkin olen pannut merkille käsityöbuumin monissa blogeissa ja käsityötaidottomana olen imenyt itseeni innostusta.
    Mukavaa maaliskuista viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Se tuo kädentaito on niin erilaista. Ei taidotonta olekaan. Toiset on vaan harjoitelleet enempi, eikö? Eikä kaikille sovi pikkutarkka homma, ei muuten minullekkaan.
    Pärjäilkää jos tuo lakko pahasti sotkee kulkemista

    VastaaPoista