maanantai 23. tammikuuta 2012

Jos minä saisin valita...

Sain eilen, vaalisunnuntaina, Leenalta otsikon mukaisen haasteen. kiitos siitä. Vähän äskeisen lumilenkin aikaan mietiskelin mitkähän olisivat niitä joihin tahtoisin vaikuttaa, ja näihin päädyin...
 Jos minä saisin valita..
- Hävittäisin kaikki ydinaseet ja joukkotuhoaseet maailmasta-
 Jos minä saisin valita..
- Kaikilla lapsilla maailmassa olisi turvallinen koti ja vatsa täynnä-
Jos minä saisin valita..
- ikäihmisille hyvän turvallisen vanhuuden ja mahdollisimman hyvän hoidon loppuun asti-
Jos minä saisin valita..
 -Poistaisin ihmisten mielistä turhat ennakkoluulot erilaisia kulttuureja kohtaan-
 Jos minä saisin valita..
- Jokainen muistaisi että tummien pilvien jälkeen paistaa aina aurinko
Jos minä saisin valita..
- Vuoden pimein aika lyhenisi puoleen-
 Jos minä saisin valita..
- Poistaisin kademielen  ja sen tilalle antaisin myötäelämisen kyvyn.-
Jos minä saisin valita..
-Saisin jokaisen iloitsemaan myös arjen pienistä iloista-
Jos minä saisin valita..
- Jokainen oppisi myös nauramaan itselleen-
Jos minä saisin valita..
- Nauttisimme hetkessä tässä ja nyt-


Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka, mutta jätetään loput seuraavalle kerralle-
 Tämän haasteen tahtoisin lähettää monille, mutta en nimeä ketään erikseen. 

Kiitos vielä Leena, kivahan tätä oli pohtia ♥

10 kommenttia:

  1. Alleviivaan nuo kaikki!!
    Etenkin tuon, että osaisi nauttia
    jokaisesta hetkestä, niinkuin Minttukin tuossa hellyttävässä kuvassa.

    Ihanaa lumisateista ehtoota.

    VastaaPoista
  2. Sirpa, kiitti! Tee sinäkin!
    Minttu osaa relata ja nauttia olostaan meidän kaksijalkaisten edestäkin. Terkut!

    VastaaPoista
  3. Minttuli, sinähän olet kuin Äiti Teresa, sillä niin kattavia toivomuksesi olivat ja tärkeitä!

    Osuvat, upeat kuvat! Ja miten suloinen, suloinen Minttu onkaan. Nukkuvassa koiruudessa on jotain niin liikuttavaa...

    No, tämä haastehan on kiva kuin mikä. Mukavaa kun ehdit tehdä. Kiitos!

    VastaaPoista
  4. Leena, kiitos! Joskus tulee pohdittua noita asioita monelta kantilta.
    Minttu, kyllähän se vaan on hellyttävä (useinmiten)
    Hyvää viikkoa sinne ja silitykset Punaturkille!

    VastaaPoista
  5. Unelma, kiitos. Mukavaa tiistaita!

    VastaaPoista
  6. Minttuli, kiitos valinnoistasi!

    Ja taas maailma parani - paljon.;D

    Oikein mukavaa tiistai-päivää sinulle.<3

    VastaaPoista
  7. Aili kiitos. Kyllähän me panisimme mailmanasiat järjestykseen jos valta olisi, eikö vain!
    Kaunista talvipäivää!

    VastaaPoista
  8. Hienoja valintoja ja niin minäkin ajattelen, monen muun lailla ♥

    VastaaPoista